lördag 22 september 2018

Höstmys

Nu har vi precis plockar fram alla våra höstiga dukar och örngott till kuddarna i soffan. Jag verkligen älskar höstfeeling, tycker att luften blir så frisk och härlig och så älskar jag att slippa värmen (särskilt den från i somras). Nej vintern och hösten är min melodi! Stickade tröjor, chai, tända ljus och torr, bar mark att promenera på i sval luft, det är min drömårstid.

Sen så är jag jultokig också, planerar redan julklapparna (mindre än 100 dagar kvar ju!) och julresan är färdigbokad sedan länge. Om jag får så är jag en sån som gärna hänger upp julslingorna redan i november, det är tur att Sten finns så han kan hålla igen tyglarna lite. Jag skriver lite för jag tror att han i hemlighet är lika julförälskad som jag.
Nu har vi i vart fall höststorm här och jag försöker planera vad jag ska plocka upp på ICA, mjölk till chai och sen? chips? Kanske får jag klura en stund till. Jag vill ha något att kura ihop med med framför tv'n eller datorn. Jag kan ju fira jul med mina simmar om inte annat? Det gjorde jag sist i somras när det var som varmast. Haha! Eller så ser jag nån kul film på netflix. Det är ju trots allt lördag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...