måndag 24 september 2018

Höstfeelings

Första riktigt kalla morgonen för hösten! Kände verkligen att det är dags att ta fram en tjockare jacka nu. Får klura på vilken, har en par hängandes uppe på vinden som säkert passar bra just nu och igår var vi (jag och mannen) en sväng på stan och shoppade varsin ny höstjacka dessutom, så ingen får tro att det går någon nöd på mig! Jag provade dock en jacka utan att ha kollat på prislappen först som kostade 18k! Den var hur snygg som helst, men jag kan inte fatta hur man kan lägga sådana summor på en jacka? En jacka som dessutom inte gick att tvätta, om nu något skulle hända med den, vilken ångest! Nej nej, jag är så nöjd med jackor mellan 100-5000k (det sista för en riktigt maffig vinterjacka tack!) och som går att tvätta om man skulle bli nedskiten av en fågel eller råka luta sig mot något på busshållplatsen.

Jag kom förresten precis tillbaka in på kontoret igen efter en peppig föreläsning i sökteknik för natur-treorna. Vi gick igenom Booelska termer, trunkering, citat och upptäckte googles olika bra och sämre sidor. Gillar de här föreläsningarna när vi gör saker tillsammans och det inte bara är jag som står och nöter framför tavlan.

Nu ska jag svänga förbi personalrummet och se om det finns något av Unos pensionstårta kvar och sen ska jag ut i Mediateket igen och plocka fram lite höst-och-rusk-böcker. Ishiguros 'Never let me go' är en sån favorit. De ska gärna vara lite mörka och ruggiga, men vackra, kanske lite sorgliga också. Få se vad jag hittar, när jag väljer till boksnurran brukar jag gå mest på feeling ändå och det brukar bli ganska bra (om jag får säga det själv!). Några jag har i huvudet just nu är Sapkowskis 'The Last Wish', Gaimans 'Coraline', 'Kvinnan i Svart', 'Deathly Hallows', 'Världens viktigaste kyss' och så några thrillers till. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...