fredag 2 november 2018

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på Slottshotellet och det var kanonbra. Jättesnygg inredning, bra frukost och service -och- Jag har aldrig varit med om det förut, men hotellet bjöd på kvällsmat, så vi var väldigt nöjda. Vi hade också jättetur för precis dagarna vi var i stan hade de en exklusiv utställning kring Picasso på slottet också, så klart gick vi dit!

Kolla bara, en Herr Ivarsson i sitt rätta element-->

 Och en Fru Ivarsson i sitt -->



Det enda som var tråkigt var att vår säng var väldigt hård, så både jag och Sten var lite sega i ryggen under torsdag förmiddag på väg hem - där vi gjorde ett kort stopp för att käka lite buffé på marinmuseet i Karlskrona (efter en snabb-visit vid Kristianopel).

Det är så himla fint i Karlskrona men jag får fortfarande obehagskänslor i hela kroppen av att vara i stan, det sitter fortfarande i från när jag jobbade där på biblioteket... har aldrig någonsin före eller efter blivit så illa behandlad av människor som jag blev där! Det enda jag ångrar i mitt arbetsliv är att jag inte ställde mig upp på sista månadsmötet där och 'gave them a piece of my mind'... eller ja, talade om för dem hur jag upplevt att jag blivit behandlad och hur jag hade sett att de behandlade sina feriepraoer. Gett dem lite konstruktiv och välbehövlig feedback, så att säga. Men jag kommer ihåg hur de fick mig att må och då har jag förståelse för att jag inte orkade ta striden. Jag fick ju min revansh ändå. Bara två månader senare fick jag mitt eget bibliotek och idag älskar jag mitt jobb och mina fina kollegor. Jag är tacksam för allt det varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...