torsdag 20 september 2018

Förberedelser inför drawloween

Jag ser så löjligt mycket fram emot Drawloween i år. Jag följer Mab Graves på instagram (hon är en av mina favoritkonstnärer) och varje oktober styr hon upp en teckningsutmaning där poängen är att ta ett krafttag och utveckla sitt eget konstnärskap. Man får en lista med ett tema varje dag hela oktober och sen använder man vilket medium som man nu önskar och så skapar man någonting (litet eller stort) varje dag under hela månaden. Det är så vansinnigt inspirerande att se vad alla gör och hur olika allas teckningar blir även fast temat är samma. 

Jag tänkte att jag skulle försöka hitta ett ritblock eller en bok att teckna allt i så jag kan spara det sen - kanske blir det till och med en bok om året i framtiden? Förra året gjorde jag alla teman på samma teckning men gjorde aldrig klart den, vilket var synd egentligen för ideén var nice.  

Draken nedanför heter Sparkler. Tror jag tecknade den kring 2010? Tiden går så jättefort! Jag är hemskt sugen på att teckna lite haloween-feeling. Borde nästan göra en lista nu när jag har inspirationen på plats. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...