torsdag 20 september 2018

Nystart!

Känner ni till "The fresh start effect"? Det är vad som händer varje nyår - ni vet, helt plötsligt så ska alla börja sina nya liv (träna, äta rätt, starta ny karriär). Vi är helt enkelt mer benägna att börja nya liv när vi känner att vi passerat någon slags milstolpe i livet.

Min milstolpe kom nu när jag insåg att gratiskontot på wordpress var fullt, min gamla blogg blev liksom "klar"? För att lägga upp nya bilder så behövde jag plocka bort något gammalt och det är helt enkelt för segt och så tappar jag liksom dagbokseffekten (och jag älskar att kunna gå tillbaka i bloggen och kolla vad som hände samma tid förra året). Det enda som känns trist var att jag skapade den när vi skulle åka iväg på en resa till Frankrike, det var min första resa med sambon och därför ville jag blogga under tiden för att spara minnena. Då visste jag inte ens att han planerade att fria i Monets trädgård under resan! Så det gjorde ju allt ännu mer speciellt och minnesvärt. Men jag får kanske tänka att det är dags för en ny blogg nu i samband med bröllopet i somras? Döpa den till milstolpen deluxe!

Jag ser fram emot att inte ha en massa begränsningar bildmässigt och jag ser fram emot en skön nystart.

Välkommen hit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...