söndag 14 oktober 2018

Symfoni

God måndag!
Jag har tillbringat helgen med stora delar av familjen, lite i Helsingborg och lite på hemmaplan och det enda jag inte riktigt har gjort är att tagit mig tid att prata med mamma ordentligt via telefon, så jag ska försöka ringa henne idag för lite slö-prat och pepp. Ju äldre jag blir desto viktigare tycker jag att det är att ha kontinuerlig kontakt med familjen och de jag gillar.
Kommer fortfarande ihåg när Ingemar gick bort och hur jag bad min arbetsgivare att få ledigt för att gå på begravningen och fick ett nej. Jag var så låg att jag inte tänkte på att jag faktiskt hade rätt till det... och så missade jag hans begravning. Det är svårt att komma över en sån sak och är det något jag lärt mig av det så är det att ALDRIG låta någonting komma emellan mig och livets stora händelser - dop, bröllop, jubileum, födelsedagar, examen och begravningar. Det kommer inte att hända en gång till att jag missar en sån sak på grund av något jag kan påverka. Så därför är jag extra glad att jag tagit mig tid till familjen i helgen :-)

Vi hade dessutom jätteroligt! Jag och tvillingsyrran tog med vår systerdotter på barnteater på Konserthuset och såg 'I bergakungens sal'. med bilder från John Bauer och musik av symfoniorkestern. Det var hur vackert som helst och på väg ut så delade de ut info om nästa teater i samma stuk - The Snowman (den klassiska berättelsen om en pojke och hans snögubbe som väcks till liv och tar med honom till snögubbarnas fest). Filmen visas musiksatt av symfoniorkestern första helgen i december och det bara måste vara det ultimata jul-myset, tänker jag. Så visst måste vi gå på den också! Jag lovade lilla E att vi skulle gå på stan så hon skulle få köpa julklappar till mamma och pappa innan, åh så kul det ska bli! Det ska jag tänka på idag under tiden som jag sitter på nålar och väntar på att Nationella Skolbiblioteksgruppen ska avslöja vilket som blir årets skolbibliotek 2018. Vi hoppas ju så klart, men att vara nominerad är så stort så jag svävar redan på moln, haha! :-) Så förmodligen kommer det upp ett till blogginlägg lite senare med den infon, Jag höll på att glömma att det inte går ut offentligt förren den 29:e! Men håll tummarna för oss en stund till ändå? ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...