måndag 15 oktober 2018

Höstfeelings!

Jag tvingade med mig svärmor ut på lite jakt. Vi plockade kastanjer (oätliga!), ekollon och kottar som jag ska preppa för att ha som dekoration till Stens 40-årskalas i sommar. Hon klagade lite men verkade ändå tycka att det var kul. Sedan så blev det ju totalsnyggt att ställa dem på köksbordet som dekoration tills de torkar! Så skulle jag ju inte kunna göra om risken fanns att någon skulle råka äta dem, men nu är det ju bara Sten och jag i hushållet så jag kommer undan med det just nu.

Längtar verkligen tills vi har bilen så jag kan åka och plocka svamp och tills vi har huset så jag kan odla mer på gården. Blir så avis när jag ser andras äppelträd just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...