onsdag 3 oktober 2018

Drawlloween Dag 3 : Cryptid

Jag fick googla vad en 'Cryptid' var. Men det är väsen, folktro typ. Så jag klurade en stund på skogsrå, näcken, vättar och så snubblade jag över Glosom eller Gloson (mina skånska källor är bombsäkra på att det är ett M istället för N).
Gloson är en gris, som bor på kyrkogården. Den har sylvassa borst på ryggen och roar sig med att springa mellan benen på folk och sprätta upp dem. Men de är inte alltigenom taskiga damer, om du ger dem de tre sista äpplena från din skörd så spår de din framtid åt dig.
Det finns mer spännande info om Gloson här på Unga Fakta och här nedan ser du min Drawlloween-tolkning (utan bensprättar-borst). A5, promarkers och kasst papper.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...