onsdag 26 september 2018

Bring back my baby to me

Jag är så himla trött idag. Inte i humöret och inte det minsta less, bara trött. Kanske har det med vädret att göra bara? Imorgon har vi studiedag så då kan vi kompa lite sovmorgon, det ska bli så himla skönt! och så får jag tillbaka min mobil så jag kan hämta ut den under förmiddagen. Jag tappade den i måndags förra veckan så skärmen gick sönder - första gången jag spräcker skärmen på en smartphone och jag har haft 9 stycken(!). Jag är ju så överdrivet petig med mina mobiler, har alltid alla skydd på och lånar aldrig ut telefonen till nån. Så när jag tappade den så kände jag mig så himla klantig.. 

Men hemförsäkringen är toppen att ha så det blev inte superdyrt (att laga själv skulle kosta typ 3-4k och självrisken var "bara" på 1500:-). Nu har jag varit typ mobilfri i en vecka-nånting och det har inte varit så märkvärdigt förutom att jag saknar min kamera, haha! Jag trodde på riktigt att jag skulle sakna mobilen mer än vad jag gjort. Men funktionerna jag saknat är bara e-legitimationen, bankappen och kameran. Trodde jag skulle sakna Facebook, instagram och så ännu mer, men det verkar jag klara mig utmärkt utan. Hade nog inte pallat att vara utan spotify heller, men det har jag som tur är i jobbemobilen så jag har kunnat lyssna på den till och från jobbet obehindrat. Men TÄNK om någon superviktig person ringt mig nu under veckan och jag missat det? :-( Hoppas inte! Jag har försökt lyssna av mobilsvaret om kvällarna i vart fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...