fredag 28 september 2018

Årets skolbibliotek!

Jag hade precis avslutat mitt lönesamtal och gick förbi uppe hos Sten på Nic för att dubbel-checka två saker innan jag återvände till Bastionen och precis när jag kliver in på hans kontor lägger han på luren till telefonen och kollar förvånat på mig. ”Va? Har du redan läst mitt meddelande?” Frågar han.

”- Nej, vilket meddelande?” Frågar jag.
Då vänder han på datorskärmen och visar mig.. det här! - - >

🏆 Vi är en av tre nominerade till Årets Skolbibliotek 2018! 🏆 

https://skolbiblioteksgruppen.wordpress.com/2018/09/28/de-nominerade-ar-2

Sedan berättar han att det kommer en journalist om två minuter och jag bara (ni känner ju mig) ”– Bring it!...och har du en kam eller hårborste här förresten??”

Så när intervjun var klar landade jag åter här på bastionen och försöker sortera bland allt det roliga som hänt idag. Tänk vilken fantastisk Fredag och tänk så spännande att bli nominerad! Jag är bara orolig att jag missat något mail eller telefonsamtal eftersom vi inte visste om nomineringen förrän journalisterna, hoppas inte! Får avvakta tills på måndag, sedan får jag försöka få tag på någon som vet, tänker jag. Men åh så glada och stolta vi är! Nu kan vi strax ta helg med världens största leende på läpparna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...