måndag 1 oktober 2018

Drawlloween Dag 1 : Witch

Nu har pulsen hunnit lägga sig efter helgen (vi var I Jönköping och firade Stens kusin på 50-årsdagen) och alla intervjuer kring Årets Skolbibliotek. Faktiskt var det så mycket att jag nästan glömde att Drawloween började idag! Jag har ju lovat mig själv att försöka hålla ut hela månaden i år. Så det är bara att kavla upp ärmarna, dra fram pennorna och blocken och köra så det ryker.
Första dagens tema var 'witch'. Jag började teckna henne i ett träsk för jag skulle slå ihop det med Inktober-temat (poison). Men insåg att jag slog på för stort och lät teckningen bestämma vad det skulle bli istället. Några missar gjorde jag så klart, men med tanke på hur länge sedan det var jag tecknande så är jag ganska nöjd.
Morgonens tema är 'black cat'. Får klura på den under kvällen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två dagar i Kalmar

Eller egentligen bara en. Vi körde upp tidigt på Onsdagen och hann med Regalskeppet kronan innan vi kunde checka in på hotellet. Vi bodde på...